
BLIKKÅPNER
Kunde
Sparebankstiftelsen DNB
Astrup Fearnley, Nasjonalmuseet, Kunstnernes Hus, Henie Onstad Kunstsenter, Lillehammer Kunstmuseum, Galleri F15
Team
Marion Fransrud, Henriette Furst, Reem Hassan, Christer (web).
Kampanje
2021
Blikkåpner er kunstformidling for og av ungdom og et program som foregår på utvalgte, etablerte kunstinstutisjoner.
Vi fikk i oppgave å utforme Blikkåpner sin visuelle profil, lage hjemmeside og ordne med rekrutteringsprosessen ith skjema og kommunikasjon. Vi gjennomførte også ulike workshops for Blikkåpnerne.
Under utformingen av den visuelle profilen tok vi stilling til at den skal overtas av unge som er i en læringsprosess, og ikke nødvendigvis kan alt innenfor de ulike programvarene.
Profilen har enkle, men solide rammer. Hvilket gir de nye designerne frihet, men nok restriksjoner til at det visuelle utrykket blir konsekvent videre. Den visuelle verktøykassen skal motivere Blikkåpnerene til å leke og eksperimentere med prosjektets fremtidige visuelle uttrykk og kommunikasjon!
